حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 295 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • انتخاب شیوه تربیتی
    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
    7
    هم خواندن این کتب توسط والدین و هم نشر و معرفی این کتاب‌های ارزنده به طرق مختلف مانند نذر کتاب، هدیه دادن، وقف در گردش، و ... توسط همه اقشار جامعه لازم و ضروری ست. باشد که کودکان این کشور را از شر شیوه‌های تربیتی انسان زمین‌گیر شده غربی نجات دهیم و بانی رشد و شکوفایی فطرت کودکان سرزمینمان با استفاده از معارف ناب اهلبیت باشیم. 
    ارسال توسط :

    خداوند در آیه ۱۷ سوره نحل می‌فرماید:

    أَفَمَنْ یَخْلُقُ کَمَنْ لَا یَخْلُقُ ۗ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ

    پس آیا کسى که مى‌آفریند چون کسى است که نمى‌آفریند؟ آیا پند نمى‌گیرید؟

    سوال واضح!

    واضح است که کسی که خلق می‌کند با کسی که خلق نمی‌کند یکی نیست. پس چرا خداوند این سوال واضح را از انسان‌ها می‌پرسد؟ حتی بعد از پرسیدن سوال تاکید می‌آورد. أَفَلَا تَذَکَّرُونَ؟ شاید خداوند با این تاکید می‌خواهد بگوید ای انسان، چرا فراموش کردی؟ چرا این نکته را یادت نیست؟

    چطور فراموش کردیم؟

    آیا واقعا ما این حقیقت واضح را فراموش کردیم؟ چطور فراموش کردیم؟ شاید بتوان گفت زمان‌های قدیم با بت پرستی، و یکی دانستن خالق بی همتا با بت‌هایی که ساخته دست بشر بودند این حقیقت فراموش شد. اما امروز چه؟

    امروز با خدا دانستن خیلی‌ آدم‌ها و مکتب‌ها و علم‌ها!!!

    انتخاب شیوه تربیتی

    می‌خواهیم به این بحث از منظر تربیتی نگاه کنیم نه سایر حوزه‌ها. پدران و مادران امروزی برای انتخاب شیوه تربیتی‌شان پای حرف خالق انسان می‌نشینند یا پای حرف کسانی که حد اکثر با یک سری داده و فرضیه انسان را مطالعه کرده‌اند؟! کسانی که خودشان اعتراف می‌کنند مسائل علمی‌ و نظریاتشان خطاپذیر و قابل بطلان هستند. حتی خیلی از شیوه‌های تربیتی غربی، در حال حاضر باطل شده و دیگر در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شوند.

    این در حالی ست که آموزه‌های اسلام، اعم از احادیث و آیات قرآن بعد از گذشت قرن‌ها هنوز مرجع فکری متفکرین عالم هستند و هنوز شرح‌ها وتفاسیر جدید برای آنها نگاشته می‌شوند. و هنوز بشر از این گنجینه‌های معرفتی نکات ناب جدیدی را استخراج می‌کند.

    نتیجه تربیت بر اساس آموزه‌های غربی

    بیایید بخشی از نتیجه تربیت بر اساس آموزه‌های غربی را از کتاب کتاب چه کسی گهواره را تکان خواهد داد نوشته جرج گلیدر و همکارانش بخوانیم تا از این پس بیشتر از قبل مراقب انتخاب‌هایمان برای انتخاب کتاب تربیتی باشیم:

    فهرست خطراتی که کودکان آمریکایی را تهدید می‌کنند ادامه دارد و شامل مواردی همچون: مصرف بالای مواد مخدر، فعالیت جنسی زودهنگام و غیره می‌شود. واضح است که کودکان فشارهای ناشی از مشکلات این چنینی را حس می‌کنند بسیاری از پزشکان و روانشناسان کودک از افزایش شدید کودکان مبتلا به بیماری‌های جنسی روانی و استرس خبر می‌دهند.
    تعداد کودکانی که در بخش‌های مربوط به بیماری‌های روانی بیمارستان‌ها بستری می‌شوند بالا رفته است جدی‌ترین نمود استرس دوران کودکی، خودکشی در دوران نوجوانی است. در خور توجه است در حالی که در دهه‌های اخیر (۱۹۷۰- ۱۹۸۰) میزان خودکشی در میان بزرگ سالان کاهش یافته خودکشی نوجوانان در سی سال اخیر سه برابر شده است.

    نشر کتب مفید، با مبانی اسلامی

    توجه کنید که آموزه‌های غربی، و مطالعه کتبی با این مبنا، با آینده کشور ما چه خواهد کرد و چه خطر بزرگی کودکان بی گناه ما را تهدید می‌کند. این درحالی ست که کتاب‌های تربیتی بسیار مفیدی بر طبق مبانی اسلامی در کشور خودمان به چاپ رسیده اما والدین بعضا از وجود آن بی خبر هستند. کتاب‌هایی مانند مجموعه من دیگر ما نوشته حجت الاسلام عباسی ولدی، کتاب‌های آیت اله حائری شیرازی، کتاب‌های حجت الاسلام تراشیون و …

    هم خواندن این کتب توسط والدین و هم نشر و معرفی این کتاب‌های ارزنده به طرق مختلف مانند نذر کتاب، هدیه دادن، وقف در گردش، و … توسط همه اقشار جامعه لازم و ضروری ست. باشد که کودکان این کشور را از شر شیوه‌های تربیتی انسان زمین‌گیر شده غربی نجات دهیم و بانی رشد و شکوفایی فطرت کودکان سرزمینمان با استفاده از معارف ناب اهلبیت باشیم.

     

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.