حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 301 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • جلد اول من دیگر ما
    ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
    11

    من دیگر ما من دیگر ما نام مجموعه‌ای نوشته‌ محسن عباسی ولدی است. این مجموعه با عنوان فرعی “فرزند ما از ماجدا نیست؛ او خود ما است اما در اندازه‌ای کوچک‌تر“ پیرامون پرورش و تربیت کودکان در خانواده است. تا به حال ۱۳ جلد از این مجموعه به چاپ رسیده. نویسنده در هر کدام از آن‌ها به یکی از مسائل […]

    ارسال توسط :

    من دیگر ما

    من دیگر ما نام مجموعه‌ای نوشته‌ محسن عباسی ولدی است. این مجموعه با عنوان فرعی “فرزند ما از ماجدا نیست؛ او خود ما است اما در اندازه‌ای کوچک‌تر پیرامون پرورش و تربیت کودکان در خانواده است.

    تا به حال ۱۳ جلد از این مجموعه به چاپ رسیده. نویسنده در هر کدام از آن‌ها به یکی از مسائل مهم تربیتی مانند نقش محبت، آزادی، بازی کردن، تلویزیون دیدن و بازی‌های رایانه‌ای و … پرداخته است.

    محسن عباسی ولدی در کتاب من دیگر ما، با زبان ساده و بیانی واضح و روشن، دیدگاه‌های تربیتی دینی بر کودکان و نوجوانان را بر مبنای تفکر اسلامی، مطرح کرده و با مثال و داستان‌هایی که در ضمن مطلب آورده، وضوح کلی کتاب را بیشتر کرده است.

    مجموعۀ «منِ دیگرِ ما» رویکرد آموزش ویژه‌ای دارد. رویکردی که آموزش قواعد تربیت را اصل می‌داند؛ اما با ذکر مثال‌ها و داستان‌واره‌های متعدد تلاش می‌کند شیوۀ اجرای این قواعد را در مسائل تربیتی روزمره آموزش دهد.

    جلد اول کتاب

    جلد اول این مجموعه، در خصوص مهارت‌های تربیت فرزند در دنیای امروز است. این کتاب بنا دارد به پرسش های شما در زمینه ی تربیت فرزند پاسخ دهد؛اما پیش از مطالعه ی آن خوب است به چند نکته توجه کنید:

    مخاطب این کتاب

    مخاطب این مجموعه عموم پدران و مادران هستند. نویسنده در این نوشتار بدون اینکه به سطح علمی مباحث لطمه‌ای وارد کند، با پرهیز از عبارت پردازی‌های علمی، مطالب را به گونه‌ای نوشته است که همه پدران و مادران در هر سطحی از دانش که باشند بتوانند از آن استفاده کنند.

    مبنای کتاب

    ممکن است برخی از آنچه ما نوشته‌ایم، با مطالب کتب تربیتی موجود در بازار سازگار نباشد. آنچه دغدغه نویسنده است، سازگار بودن با مبانی تربیتی دینی است که از آیات نورانی قرآن کریم و روایات بر فروغ اهل بیت علیهم السلام گرفته شده است؛ نه هم‌سو شدن با کتبی که بر مبنای روانشناسی مادی نوشته شده است.

    نویسنده در مقدمه کتاب متذکر شده است که: این نوشتار بر معارف قرآن، اهل بیت علیهم السلام اتکا داشته است؛ اما ادعایی نداریم آنچه نوشته‌ایم؛ عین معارف دینی است.‌ نقص‌هایی که در این نوشتار دیده می‌شود ،نسبتی با دین ندارد؛ ناشی از فهم اشتباه نویسنده آن است.

    برشی از کتاب

    تربیت فرزند در جامعه امروز یکی از اصلی ترین دغدغه های پدران و مادران است. وجود رقیبان زیاد در مسیر تربیت فرزند حساسیت مساله را چند برابر کرده است. بسیاری از والدین در جامعه ما با عطش فراوان به دنبال راهی برای تربیت صحیح فرزند هستند که باید به این عطش و انگیزه احترام گذاشت.

    قسمت‌هایی از کتاب را بخوانیم

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    1. این کتابو برا فروش دارید بخریمش

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.