حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 301 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • کتاب حقیقت عظیم
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
    9
    کتاب «حقیقت عظیم» مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره زندگی و شخصیت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است که به کوشش موسسه حدیث لو و قلم گردآوری شده و توسط نشر انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
    ارسال توسط :

    معرفی کتاب

    کتاب «حقیقت عظیم» مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره زندگی و شخصیت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است که به کوشش موسسه حدیث لو و قلم گردآوری شده و توسط نشر انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب ک مشتمل بر بیانات رهبر از دهه پنجاه شمسی تا به امروز است و هر فصل تمامی سخنانی که با محوریت این بانوی جلیل القدر ایراد شده به رشته تحریر درآمده است.

    شناخت جایگاه والای زن در معارف اسلامی

    این کتاب را در واقع می‌توان تاریخی تحلیلی از این شخصیت بزرگ براساس مستندات و روایاتی دانست که یا از زبان دختر رسول الله بیان شده‌اند یا در مورد ایشان توسط ائمه همام روایت شده‌اند. با این کتاب می‌توان جایگاه والای زن در معارف اسلامی را شناخت و ابعاد منحصربه فرد شخصیتی این بانوی مکرم را کمی بهتر درک کنیم.

    معمای ناگشوده ذهن بشر

    رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در مورد مقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) اینگونه می‌فرمایند که ایشان معمای ناگشوده ذهن بشر هستند. ایشان شناخت قدر و جایگاه حضرت را مافوق فهم ما انسان‌های معمولی می‌دانند. شخصیتی که در عالم خلقت هم شان و هم کفو با حضرت علی (علیه السلام ) دانسته می‌شود و گرچه طول عمر بسیار کوتاهی داشتند.

    معرفت واقعی با طهارت باطن

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی در مراسم رونمایی کتاب: در همین محور اول، رهبری فرموده‌اند اوج این شناخت از حضرت زهرا(س) بدون طهارت باطن حاصل نمی‌شود، برای معرفت واقعی باید طهارت باطن داشت.

    مهمترین جنبه شخصیت زن

    قسمتی از کتاب درباره ابعاد و فضایل زندگی ظاهری حضرت است. اینکه به جایگاه «ام‌ابیها» و «فداها ابوها» می‌رسند و نسبت به همسر هم «نعم العون» به امیرالمومنین(ع) می‌شوند و در تربیت فرزندان نیز همینطور به بالاترین جایگاه می‌رسند. رهبری بر اساس همین الگو می‌فرمایند آن حضرت، «انسان» به عنوان والاترین محصول هستی را در جایگاه مادر تربیت می‌کند. در همین بخش رهبری می‌فرمایند مهمترین جنبه شخصیت زن حیثیت مادری اوست. چون بالاترین محصول هستی به برکت مادران رشد و ارتقا پیدا می‌کند. گاهی در حوزه و دانشگاه این حیثیت نادیده گرفته می‌شود و انحراف از آن اتفاق می‌افتد.

    برشی از کتاب

    اگر می‌بینید خدا خمیره‌ی او را هم خمیره‌ی متعالی قرار داده است، به این دلیل است که می‌دانست این موجود در عالم ماده و عالم ناسوت خوب از امتحان بیرون خواهد آمد؛ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَه قضیه این است. خدای متعال حتی اگر لطف ویژه‌ای درباره آن خمیره، می‌کند بخشی مربوط به این است که می‌داند او از عهده امتحان چگونه برخواهد آمد؛ والا بسیار کسان خمیره‌ی خوب داشتند؛ مگر همه توانستند از عهده برآیند؟

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.