حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 302 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
    8

    کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری از جمله آثاری هستند که توسط ایشان مورد تایید و ستایش قراره گرفته‌اند. این نوشته‌ها در حدود ۴۵ کتاب مختلف از برترین نویسنده‌ها هستند که مقام رهبری بعد از مطالعه، متن کوتاهی در جهت توصیف آنها نوشته‌اند. برخی از این کتب […]

    ارسال توسط :

    کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری

    کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری از جمله آثاری هستند که توسط ایشان مورد تایید و ستایش قراره گرفته‌اند. این نوشته‌ها در حدود ۴۵ کتاب مختلف از برترین نویسنده‌ها هستند که مقام رهبری بعد از مطالعه، متن کوتاهی در جهت توصیف آنها نوشته‌اند. برخی از این کتب را در این نوشتار معرفی می‌کنیم.

    کتاب آب هرگز نمی‌میرد 

    اثر حمید حسام یکی از کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری است که درباره بخشی از خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سلگی، فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین می‌باشد. این کتاب یکی از آثار ادبی دفاع مقدس است که به بیان اتفاقات دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد.کتاب آب هرگز نمی‌میرد در ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد تقریظ شد و به عنوان بهترین کتاب‌ خاطرات دوران جنگ اهمیت یافت.
    این داستان به شرح زندگی محمد سلگی از نوجوانی و خانواده او شروع می‌شود و سپس به زمان جنگ، اتفاقات رخ داده در آن دوران و همرزمان شهید سلگی می‌رسد. بر اساس بخشی از تقریظ رهبر از کتاب آب هرگز نمی‌میرد، “در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند.”

    کتاب تنها گریه کن 

    رمان دیگری از اتفاقات مربوط به دوران جنگ است. این داستان با رویکردی جدید، به زندگی اشرف سادات منتظری می‌پردازد. اتفاقات نگارش شده در این کتاب از مبارزات پیش از انقلاب آغاز شده و در دوران جنگ ادامه می‌یابد. داستانگویی این اثر با بیان رخدادهای مربوط به خانه و خانواده، وضعیت زندگی و وحدت مردم در زمان جنگ و همچنین فعالیت‌های بی دریغ این بانو در آن زمان ادامه می‌‌یابد.
    خاطرات این کتاب به زیبایی توسط اکرم اسلامی به نوشته درآمده و کاملا قابل درک و لمس توسط خوانندگان آن می‌باشد. بر اساس بخشی از تقریظ نوشته شده درباره کتاب تنها گریه کن “همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت.. “

    کتاب زنده باد کمیل 

    از انتشارات سوره مهر و با نویسندگی محسن مطلق از دیگر آثار روایت‌گر ۸ سال جنگ تحمیلی است. محسن مطلق رزمنده جنگ، روایت‌های مربوط به آن دوران را در قالب خاطرات نوشته و پس از گذشت چندین سال به طور عمومی منتشر کرده است. این نوشته واقعی از جنگ، بر اساس ماموریت‌های انجام گرفته در عملیات‌های مختلف و فراز و فرودهای زندگی محسن مطلق در آن است.
    یکی از ویژگی‌هایی که این کتاب را تبدیل به یک نوشته خواندنی می‌کند، آن است که کاملا می‌توان با ماجراها همراه شد و احساس شخصیت‌ها را درک کرد. به همین دلیل با خواند این داستان می‌توانید متوجه بخشی از اتفاقات رخ داده در آن زمان شوید. مقام رهبری درباره این کتاب نوشته‌اند”این کتاب همچنین به خاطر شیرینی زبان روایتش و طنزی که در خیلی جا‌ها نمک نوشته کرده است. از بعضی دیگر از خاطره‌های مکتوب، خواندنی ‌تر است”

    کتاب حماسه هویزه 

    نوشته نصرالله محمود زاده، در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار به چاپ رسید. و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. موضوع اصلی این اثر ادبی، حماسه هویزه  و مرور خاطرات آن می‌باشد. در این عملیات روایت‌های ناگفته بسیاری وجود دارد که بیش از ۱۶۰ شهید برجای گذاشته و بازتابی از واقعه عاشورا است.
    آنچه به این اثر هویت می‌بخشد، هویت مبارزه، شجاعت و فداکاری است که در صفحه صفحه آن دیده و لمس می‌شود. بر اساس بخشی از متن تقریظ رهبری “سراسر دوران جنگ سرشار از ماجراهای رویا‌گونه‌ی این راهیان شب‌ و شیران روز است، و گروه شهیدان هویزه از برجسته‌ترین آنان‌اند. این نوشته‌ها را که در نوع خود، بسیار کم نظیر است، باید قدر دانست و کوشش فراهم آورنده آن را ارج نهاد

    کتاب سرباز کوچک امام 

    از خاطرات مهدی طحانیان، پسری ۱۳ ساله می‌باشد که جوان‌ترین اسیر جنگ به دست نیروهای بعثی است. این کتاب سرشار از اتفاقات جدیدی است که نظر خوانندگان را به خود جلب کرده و آنها را با اتفاقات همراه می‌کند. این کتاب به نویسندگی فاطمه دوست کامی، می‌تواند الهام بخش بسیاری از جوانان و نوجوانان باشد و به آنها درس‌های بزرگی بدهد.
    شما می‌توانید به فایل صوتی تهیه شده از این کتاب نیز گوش فرا دهید و از آن لذت ببرید یا نسخه‌های چاپی یا آنلاین را تهیه نمایید. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب “صباح” و “چشم تر” اشار کرد. بر اساس تقریظ رهبری “در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامتِ مأموران بعثی آشکارتر از کتابهای مشابهی است که خوانده‌ام. به‌هرحال این یک سند باارزش از دفاع مقدّس و انقلاب است؛ باید قدر دانسته شود.

    فرنگیس

    این کتاب که با تلاش نویسنده به ثمر نشسته است خاطرات فرنگیس حیدرپور را از دوران کودکی، سپس نوجوانی و جوانی تا جنگ و جبهه را در برگرفته است.
    کتاب فرنگیس در ۱۲ فصل تنظیم شده که با یک مقدمه شروع می‌شود و پایان‌بخش آن «کلام آخر» است. فصل اول به دوران کودکی راوی می‌پردازد که در آن از جنگ و پیامدهای آن خبری نیست اما سایه فقر و محرومیت در جایی که فرنگیس و خانواده‌اش زندگی می‌کنند بخوبی مشهود است.

    بخشی از تفریظ رهبری بر این کتاب: بخش ناگفته و با اهمیتی از حوادث دوران دفاع را، به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیه استوار و پرقدرت و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن با ما سخن گفته و منطقه ناشناخته و مهمی از جغرافیای جنگ تحمیلی را، با جزئیاتش، به ما نشان داده است.

    خرید و دانلود کتب «تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری»

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.