حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 302 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • حکم تزریق آمپول در هنگام روزه
    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۵۸
    9

    آیا تزریق آمپول روزه رو باطل می‌کند؟   آیات عظام خامنه‌ای و خمینی احتیاط واجب آن است که روزه ‏دار از آمپول‌های مقوّی یا مغذّی و هر آمپولی که در رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سرم‌ها خودداری کند، لکن آمپول‌های دارویی که در عضله تزریق می‌شود و نیز آمپول‌هایی که برای بی‌حسّ کردن به کار می‌رود، مانعی ندارد. […]

    ارسال توسط :

    آیا تزریق آمپول روزه رو باطل می‌کند؟

     

    آیات عظام خامنه‌ای و خمینی

    احتیاط واجب آن است که روزه ‏دار از آمپول‌های مقوّی یا مغذّی و هر آمپولی که در رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سرم‌ها خودداری کند، لکن آمپول‌های دارویی که در عضله تزریق می‌شود و نیز آمپول‌هایی که برای بی‌حسّ کردن به کار می‌رود، مانعی ندارد.

    آیت الله مکارم شیرازی

    تمام انواع آمپول‌های دارویی یا تقویتی که به صورت عضلانی تزریق می‌شوند و همچنین تزریق عضلانی واکسن برای افراد روزه دار اشکالی ندارد ولی تزریق آمپول‌ها و سرم‌های وریدی (که در رگ تزریق می‌شوند) جایز نیست. همچنین، تزریق خون بنا بر احتیاط واجب، روزه را باطل می‌کند؛ امّا باید تا آخر روز از کارهایی که روزه را باطل می‌کند خود داری نماید و بنا بر احتیاط واجب قضای آن روز را نیز بجا آورد.

    آیت الله سیستانی

    اشکال ندارد و روزه باطل نمی‌شود.

    آیت الله وحید خراسانی

    تزریق آمپولی که به جای دوا به کار می‌رود یا عضو را بی حس می‌کند، اشکال ندارد، و احتیاط مستحب آن است که روزه دار از استعمال آمپولی که به جای آب و غذا به کار می‌رود خودداری کند.

    آیت الله شبیری زنجانی

    روزه‌دار باید از استعمال سرم و آمپولی که به جای غذا به کار می‌رود خودداری کند، ولی تزریق آمپول دوایی و آمپولی که عضو را بی‌حس می‌کند، اشکال ندارد.

     

     

     

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.