حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 301 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • سوم شعبان، روز با برکت
    ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
    6
    در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. این بزرگوار در تاریخ بشریت، یک حرکتی را -که نظیر و شبیهی ندارد- ارائه‌ی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد. 
    ارسال توسط :

    شکر این روز را به جا آورید

    میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در کتاب وزین المراقبات در عظمت سوم شعبان چنین می‌فرمایند:

    این روز به جهت تولد امام حسین علیه السلام، در آن روز بزرگی بوده و سالک باید به مقدار توانایی با روزه، زیارت، دعاهایی که در این روز وارد شده و سایر طاعت‌ها، شکر این روز را به جا آورد.

    در چنین روزی فطرس ملک سلامتی بال‌های خود را بدست آورد، سالک نیز می‌تواند این روز را پناه خود قرار داده و با آن نجات پیدا کند. و دو بال روح و عقل خود را به دست آورده تا بتواند با اهل معنی در آسمان‌های قرب و رضوان پرواز کند. باید توجه داشت که همانگونه که اهل بیت در این روز خوشحالی‌شان بخاطر تولد آن حضرت همراه با اندوه و عزا بود؛ سالک نیز باید چنین باشد و در پایان مانند روزهای شریف این روز را به پایان برساند.

    پرتو عظمت حسین‌

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

    روز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌الصلاهوالسلام روز باعظمتی است. به فرمایش مرحوم آقای حاج میرزا جواد آقای تبریزی ملکی -عالمِ فقیهِ عارفِ بزرگوار- عظمت روز سوم شعبان را باید به‌ عنوان پرتوی از عظمت حسین‌بن‌علی به‌ حساب آورد؛ روز بزرگی است.

    در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. این بزرگوار در تاریخ بشریت، یک حرکتی را -که نظیر و شبیهی ندارد- ارائه‌ی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد.  ۱۳۹۲/۳/۲۲

    نوشته های مشابه

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.