حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 301 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • اگر نهضت امام خمینی نبود ، شیعه در جهان گسترده نمی شد
    ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
    11

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، لمین کامار اهل کشور آفریقایی گینه بیسائو و از طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد است که در مصاحبه ای که با خبرنگار خبرگزاری مهر داشته از زندگی خود و چگونگی تشرفش به مذهب اهل بیت علیهم السلام، چنین می گوید : کشور من یکی از کشورهای […]

    ارسال توسط :

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، لمین کامار اهل کشور آفریقایی گینه بیسائو و از طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد است که در مصاحبه ای که با خبرنگار خبرگزاری مهر داشته از زندگی خود و چگونگی تشرفش به مذهب اهل بیت علیهم السلام، چنین می گوید :

    کشور من یکی از کشورهای غرب قاره آفریقا است که تا سال ۱۹۷۳ میلادی تحت استعمار پرتقال قرار داشت و پس از آن توانست به استقلال برسد. در کشور چهار میلیونی گینه بیسائو حدود ۷۵ درصد مردم مسلمان و اهل تسنن هستند و اغلب آنها تا قبل از انقلاب اسلامی ایران نامی از تشیع و همچنین عقاید شیعیان نشنیده بودند.

    وی اظهار می کند: از امام خمینی (رحمه الله علیه) و مردم ایران تشکر می کنم که با انقلابشان باعث تابیده شدن نور ولایت به سراسر جهان از جمله قاره آفریقا شدند و بنده نیز با تحت تاثیر قرار گرفتن همین نور به مذهب تشیع مشرف شدم.

    لمین کامار راجع به نحوه شیعه شدنش چنین توضیح می دهد:

    پس از انقلاب اسلامی ایران یکی از دوستان من که شیعه شده بود ناگفته هایی را برای من که در آن زمان تحت تاثیر القائات وهابی های عربستان سعودی بودم بیان کرد و من که خودم را یک شکارچی ماهر وهابی می دانستم به قصد تاثیر گذاشتن بر ذهن آن دوست شیعه ام کتاب هایی که بر مبنای عقاید وهابیت بود را به او دادم و دوست من هم در مقابل کتاب هایی که درباره عقاید شیعه بود را به من داد و ، اما پس از مطالعه آن کتب ، کم کم دیدم حقیقت در دست اهل بیت (علیهم السلام) است و در نهایت خودم شکار حقیقت و محبت اهل بیت (علیهم السلام) شدم.

    در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از صحبت هایی که با نماینده ایران در کشور سنگال داشتم به ایران اسلامی آمدم و به دلیل ارادت خاصی که به اهل بیت پیدا کردم مصمم شدم تا به پابوس امام هشتم(علیه السلام) بیایم و نور هدایت این بزرگوار باعث شد تا در کنار این مظهر محبت و معرفت به تحصیل معارف اسلامی بپردازم.

    وی تصریح می کند: اگر امام خمینی (رحمه الله علیه) و نهضت ایشان نبود شیعه در آفریقا و بقیه نقاط جهان گسترده نمی شد و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک نقش بی نظیر است.

    لمین کامار عنوان می کند : اگر در جهان پنج نفر مانند امام خمینی (رحمه الله علیه) وجود داشته باشند عالم از دست استکبار آزاد خواهد شد و نور هدایت در سراسر گیتی پخش و پرچم اسلام در همه جا گسترده خواهد شد.

    وی تاکید می کند: البته خداوند به همه ما لطف کرده و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (حفظ الله) را که به نظر بنده یکی از همان پنج نفر است را به عنوان رهبر ما قرار داده و من مطمئن هستم روزی نهضتی که امام خمینی (ره) به راه انداخته همه جهان را از دست استکبار و ستمگران و ظالمان آزاد خواهد کرد.

    منبع: مرکز فرق و ادیان

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.