حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 301 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • دین در نزد خدا، اسلام است
    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۵۰
    13

    حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی کلباسی اشتری در جلسه سخنرانی در مسجد رکن الملک اصفهان با تشریح ادیان و یهود گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که در برخی ادیان، از آن‌ها جز نام و برخی احکام الهی، باقی ساخت افکار انسان‌ها است و بعضاً مغرضانه نیز می‌باشد، لذا لازم است انسان‌های سعادت جو، […]

    ارسال توسط :

    حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی کلباسی اشتری در جلسه سخنرانی در مسجد رکن الملک اصفهان با تشریح ادیان و یهود گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که در برخی ادیان، از آن‌ها جز نام و برخی احکام الهی، باقی ساخت افکار انسان‌ها است و بعضاً مغرضانه نیز می‌باشد، لذا لازم است انسان‌های سعادت جو، هوشیارانه به بررسی دینِ خود بپردازند، لذاست که ابتدا به بررسی صدور احکام در دین اسلام و سپس مسیحیت و یهود پرداخته ام.

    شیخ علی کلباسی استاد حوزه و دانشگاه افزود: هویت هر چیزی به خصوص دین به منبع و منشاء آن است و منبع دین هم بر اساس منابع صدور احکام و شریعت مشخص می‌شود، چنانکه دیدیم به واقع بهترین و کامل‌ترین دین الهی اسلام است خداوند متعال نیز دین اسلام را دین پذیرفته شده معرفی نمود که در طی این سلسله جلسات بیان شد. ادیان مسیحیت و یهود با این که منشاء الهی داشتند ولی در طول تاریخ دستخوش تغییر و تحولاتی شد که به مرور بسیاری از اصول را از دست داد و منابعی به عنوان مصادر احکامی قرار گرفت که مورد تأیید پروردگار نیست و زاییده خواسته‌های انسانی است. به امید روزی که هر حق طلبی در جست و جوی حقیقت دین و خواسته پروردگار باشد.

     

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.