حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 301 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 15×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • تقویت اراده و همت برای حفظ جمهوری اسلامی ایران
    ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
    34

    آیت الله حاج شیخ احمد کلباسی اشتری گفت: برای حفظ ایران اسلامی باید اراده و همت خود را قوی کنیم. آیت الله حاج شیخ احمد کلباسی اشتری رئیس مدارس علمیه مالک اشتر، رکن الملک و علامه کلباسی در سخنرانی خود در مسجد رکن الملک در خطبه ۲۴۱ نهج البلاغه با تاکید بر این که گاهی […]

    ارسال توسط :

    آیت الله حاج شیخ احمد کلباسی اشتری گفت: برای حفظ ایران اسلامی باید اراده و همت خود را قوی کنیم.

    آیت الله حاج شیخ احمد کلباسی اشتری رئیس مدارس علمیه مالک اشتر، رکن الملک و علامه کلباسی در سخنرانی خود در مسجد رکن الملک در خطبه ۲۴۱ نهج البلاغه با تاکید بر این که گاهی برای حفظ دین به جنگ و جهاد نیاز است افزود: بندگی خدا برای انسان ها یک ارث محسوب می شود و در این خطبه نحوه بندگی و اطاعت آمده است . آیت الله کلباسی تصریح کرد: خداوند برای انسان ها یک مسابقه را در زمان محدود حیات تعیین کرده است پس مردم باید برای رسیدن به هدف و رشد و جنگیدن عزم خود را جزم کنند آنچنان که سردار سلیمانی و دیگر شهدای سرافراز کشور از سبقت گیرندگان در این مسابقه شدند.

    تولیت مسجد رکن الملک اصفهان با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل انحراف و گمراهی خاطرنشان کرد: معاویه به سربازان و سران امیرالمومنین پیشنهاد غذاهای آنچنانی و … میداد تا از راه درست بازبمانند و این در حالی است که طبق فرمایشات امام علی (ع) هدف بلند با سور چرانی و شکم پروری جمع نمی شود و برای کسب موفقیت باید قید این موارد را زد.

    حاج شیخ احمد کلباسی اشتری افزود: علاوه بر این موارد انسان ها باید مراقب خواب غفلت هم باشند آنچنان که در جنگ جمل، عده ای برای همراهی حضرت امروز و فردا کردند و بعد از مدتی شنیدند که حضرت پیروز شدند و جنگ تمام شده است. وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: برخی نیت حضور در جبهه های جنگ و ادای دین داشتند اما دچار غفلت شدند و فرصت را از دست دادند سخنران مسجد رکن الملک تاکید کرد: در این خطبه حضرت با دعوت از اصحاب خود می فرمایند مواظب باشید تصمیم های روزمره شما با خواب شبتان پوشیده نشود و همت هایتان با ظلمتها پنهان نشود و این ظلمت هم جهالت است.

    آیت الله کلباسی اشتری با تاکید بر این که دفاع در برخی از مواقع جهاد است و در برخی صحنه ها حضور و پاسخ قاطع به جیره خواران استکبار افزود:برای رهایی از غفلت زدگی نباید در این راه ، نباید اسیر تعلقات شد چرا که این اسارت، افراد را از جهاد و حرکت بلندتر باز می دارد. وی به مقام نسیبه به عنوان یک زن در جنگ احد اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر که دشمن قصد آسیب رساندن به کشور را دارد باید زن و مرد به میدان بروند و دفاع هم بحث جهاد بیرونی بر زن نیست چرا که دفاع نه سن ونه زن و نه مرد نمی شناسد بلکه برای حفظ ایران باید اراده و همت خود را قوی کرد. وی با تاکید بر این که اعتراض باید اصول و روش های درستی برای بیان داشته باشد خاطرنشان کرد: در جریان اغتشاشات تعدادی از لیدرها با سرنخ گرفتن از دشمن،برخی از افراد جامعه را دچار غفلت کردند در حالی که این افراد باید بدانند این روش برای اعتراض درست نیست و امنیت کشور را به خطر می اندازد و وقتی امنیت یک کشور از برود هیچ چیز برای زندگی مردم باقی نمی ماند و ایران سوریه دوم می شود.

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.