حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 313 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 13×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باد
    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
    7

    یازدهم شعبان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان نامگذاری شده است. برتری جوان عابدی که در جوانی خود ره بندگی پیش گرفته، بر پیری که در بزرگسالی به عبادت روی آورده؛ همچون برتری فرستادگان الهی بر دیگر مردمان است». خواندن قرآن یکی از اعمال ارزشمندی است که حضرت «علی اکبر (ع)» نیز […]

    ارسال توسط :

    یازدهم شعبان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان نامگذاری شده است. برتری جوان عابدی که در جوانی خود ره بندگی پیش گرفته، بر پیری که در بزرگسالی به عبادت روی آورده؛ همچون برتری فرستادگان الهی بر دیگر مردمان است». خواندن قرآن یکی از اعمال ارزشمندی است که حضرت «علی اکبر (ع)» نیز بر آن توجه داشتند لذا جوانان با الگو برداری از ایشان با خواندن و توسل به آن حضرت می ‌توانند از خطا، تباهی و ضلالت دور شوند، همچنین توجه به دوست و همنشین خوب که امروز به ‌عنوان دغدغه والدین مطرح است و جوانان باید به آن توجه داشته باشند امری مهم است، زیرا دوست و همراه خوب انسان را به تعالی نزدیک ‌تر می ‌کند و در عین حال دوست بد نیز افراد را به تباهی می ‌کشاند هرچند هم که انسان سالم و درست کار باشد.

    از علی اکبر (ع) بیاموزیم

    از جمله ویژگی های مهم حضرت علی اکبر (ع) آن بود که پس از ولادت علی بن الحسین (ع)، هرکسی که پیش از آن با رسول اکرم (ص) دیدار داشت، وقتی ایشان را می نگریستند، شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) را نظاره می کردند، از این روی هرفردی که آرزوی دیدن رسول خدا (ص) را داشت به سیمای نورانی، زیبا و قامت رشید پسر لیلا می نگریست. در روایات از امام حسین (ع) آمده: «هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم». در روز عاشورا وقتی علی بن الحسین (ع) اذن میدان طلبید و عازم پیکار شد، امام حسین (ع) به آسمان نظاره کردند و فرمودند: «اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیه نبیک نظرنا الیه…».

    همچنین یکی دیگر از ویژگی های حائز اهمیت حضرت علی بن الحسین (ع) ولایت مداری ایشان در اوج جوانی بود. همانگونه که در مطلع متن گفته شد، حضرت علی اکبر (ع) به جوان بنی هاشم معروف و مشهور است، با این نگاه که ایشان در واقع کربلا حدود ۲۵ ساله بودند، البته که برخی از مورخان سن این حضرت را بین ۱۸ تا ۲۰ رویات کردند. اما در کنار رزم آوری که آموخته مکتب پدر و عموی خود بود، بصیرت دینی و سیاسی، شهامت و دلاوری حضرت علی اکبر (ع) زبانزد خاص و عام از مدینه تا کربلا، از کربلا تا شام، از شام تا حجاز، از حجاز تا ایران و همه بلاد ترک، عجم و عرب بود و هست. در یکی از روایات نقل شده؛ «وقتی امام حسین (ع) از منزلگاه قصر بنی مقاتل گذشت، روی اسب چشمانشان را خواب گرفت و پس از بیداری انا لله و انا الیه راجعون گفت و سه بار این جمله و حمد الهی را تکرار کرد. حضرت علی اکبر (ع) وقتی دلیل این حمد و استرجاع را جویا شدند، حضرت فرمودند: در خواب دیدم سواری می گوید این کاروان به سوی مرگ می رود. علی بن الحسین (ع)  پرسیدند: مگر ما بر حق نیستیم؟ امام فرمودند: چرا. پس گفتند: فاننا اذن لا نبالی ان نموت محقین پس باکی از مرگ در راه حق نداریم. »

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.