حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 313 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 13×
  • درس خارج فقه و اصول

  • درس خارج فقه و اصول

  • شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت باد
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
    9

    امروز زمین اغوش گشوده است تا بار دیگر انسان پاکی از سلاله خاندان پیامبر(ص) را در خود جای دهد و او را به حیاتی برتر از این دنیای دون و در کنار اولیا و انبیا نوید دهد. شهادت جانگداز ان امام همام، امام علی النقی(ع) را به عموم شیعیان جهان تسلیت می گوییم. سال غم […]

    ارسال توسط :

    امروز زمین اغوش گشوده است تا بار دیگر انسان پاکی از سلاله خاندان پیامبر(ص) را در خود جای دهد و او را به حیاتی برتر از این دنیای دون و در کنار اولیا و انبیا نوید دهد. شهادت جانگداز ان امام همام، امام علی النقی(ع) را به عموم شیعیان جهان تسلیت می گوییم.

    سال غم و اندوه

    شهادت امام هادی(ع)، پیشوای دهم شیعیان، در ماه رجب و در ۴۲ سالگی اتفاق افتاد. عروج روح قدسی ان انسان وارسته جهان اسلام را غرق در ماتم و اندوه ساخت. شهادت مظلومانه ان بزرگوار شهر سامرا را پر از شیون و ناله کرد. تمامی دوستداران اهل بیت در غم فقدان گوهری تابناک عزادار شدند و ان سال را سال اندوه شیعه نامیدند.

     

    اثر والای امام هادی(ع)

    دهمین ستاره اسمان ولایت، امام ابوالحسن هادی(ع) زیارتی به نام (زیارت جامعه) تقدیم دوستداران امامت فرموده است. جان ما خاکیان فدای تربت پاک او باد که با شعاع فروزان سخن خویش ما را با اسمان عظمت و جلال الهی اشنا ساخته است. شیوایی کلام و والایی مضمون و دانش و معرفتی که در ان موج می زند خود گویای اصالت این زیارت و معرّف دانش سرشار گوینده ارجمند ان امام هادی(ع) است.

    شاگردان امام هادی(ع)

    با انکه جوّ اختناق و ستم دوره خلفای عباسی، امکان استفاده از امام هادی(ع) را بسیار محدود کرده بود، در عین حال برخی از مشتاقان معارف قران و اهل بیت(ع) توانستند به قدر ظرفیت خویش از حضرت امام هادی(ع) کسب فیض کنند. در روایات، ۱۸۵ نفر از راویان احادیث و شاگردان امام را نام برده اند که در میان انان چهره های درخشانی چون حضرت عبدالعظیم حسنی، حسین بن سعید اهوازی و فضل بن شاذان نیشابوری به چشم می خورند.

    شهادت محبوب دل ها

    زهر سراسر بدن امام هادی(ع) را فرا گرفته بود و حضرت در بستر بیماری اخرین زمزمه های قدسی را با معبود خویش نجوا می کرد. غم و اندوهی گران بر قلوب مومنان سنگینی می کرد و چشم ها در فراق ان محبوب اشک می ریخت. حضرت امام علی النقی(ع)، ان طبیب الام دردمندان و شفیق دل های مجروح مومنان، بر اثر زهر کشنده، در سومین روز از ماه رجب سال ۲۵۴ (ه ) شربت شهادت نوشید.

    آلبوم عکس                آرشیو فیلم              آرشیو صوت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.